Patronat Municipal d'Escoles d'Infants de l'Ajuntament de Palma
Visita a les escoles: atès l’alt volum de sol·licituds que reben els centres del PMEI, durant el període de sol·licitud de plaça, no es pot assegurar que es puguin atendre totes les sol·licituds de visita. Les persones interessades a obtenir informació més específica de cada centre, a part de consultar el web es poden posar en contacte amb la direcció d’aquest, que els facilitarà tota la informació possible i valorarà la viabilitat de programar la visita. Una vegada s’hagi obtingut plaça a algun centre, en el moment de formalitzar la matrícula, es podrà realitzar la visita corresponent.
Seguint les instruccions d’Escolarització (Conselleria d’Educació), la sol·licitud s’ha de dur a terme de manera preferentment telemàtica, a través d’usuari CAIB/GESTIB i Cl@ve PIN; aquí teniu l’enllaç
Per a realitzar consultes relacionades amb el tràmit d’admissió o reservar cita presencial per lliurar documentació al PMEI sol·licitar CITA TELEFÒNICA a través del següent enllaç.
El lliurament de documentació en paper per a complementar el tràmit telemàtic, també es podrà fer a les Oficines d’Atenció a la Ciutadania de l’Ajuntament de Palma (OAC) sense necessitat de demanar cita prèvia. Aquí teniu el llistat i localització de les OAC de Palma.
En el cas en què l’escola sol·licitada en primera opció pertanyi al Patronat Municipal d’Escoles d’Infants, si UNA VEGADA FINALITZAT EL TRÀMIT TELEMÀTIC aquest indica que es requereix SIGNATURA i/o lliurar documentació en paper, es farà a les Oficines d’Atenció a la Ciutadania de l’Ajuntament de Palma (OAC) sense necessitat de demanar cita prèvia. Aquí teniu el llistat i localització de les OAC de Palma.
Idees clau per guiar la sol·licitud telemàtica
Per tal de guiar-vos en la tramitació telemàtica posau esment a les següents idees clau.
INICI DEL TRÀMIT DE SOL·LICITUD
FORMULARI DE SOL·LICITUD -DADES PERSONALS-
FORMULARI DE SOL·LICITUD - CENTRES I CURS-
FORMULARI DE SOL·LICITUD -BAREM DE PUNTUACIÓ i DOCUMENTACIÓ JUSTIFICATIVA-
FORMULARI DE SOL·LICITUD -DOCUMENTACIÓ I DARRERES INSTRUCCIONS-
Els criteris de puntuació pels quals poden optar les famílies (per domicili, renda per càpita, etc) i la documentació necessària per a acreditar-los es recullen a la Resolució de la directora general de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa (BOIB de 23 de febrer; Núm. 24), la informació detallada es pot trobar a continuació.
(!) Existeix un criteri de puntuació associat a les circumstàncies rellevants escollides per cada centre; en aquest cas s’ha seleccionat el criteri: El pare i la mare o ambdós tutors fan feina.
Per a les sol·licituds de plaça gestionades per l’equip tècnic sociofamiliar o que no disposin de DNI/NIE, s’ha de contactar prèviament amb l’equip (ubicat a l’oficina del PMEI), que farà el seguiment del tràmit.
Per a les sol·licituds destinades a infants amb necessitats educatives especials s’ha de contactar prèviament amb l’Equip d’Atenció Primerenca de la Conselleria d’Educació (971 24 00 82) perquè acrediti les necessitats educatives de l’infant mitjançant una valoració psicopedagògica prèvia. Aquesta valoració s’haurà d’adjuntar amb el tràmit de sol·licitud.
A la mateixa pàgina web del Servei d’Escolarització s’habilitarà un formulari per presentar reclamacions. Si s’ha d’adjuntar documentació complementària, l’hauran de presentar al PMEI amb cita prèvia. (ACTIVAREM L’ENLLAÇ LA SETMANA DEL 15 AL 17 DE MAIG)
Després que s’hagi reunit la Comissió d’Escolarització (si s’escau) i un cop revisades les reclamacions, es publicaran les llistes definitives dels infants admesos i la llista d’espera, per a cobrir les vacants que es produeixin posteriorment.
La consulta es farà seguint el mateix sistema de les llistes provisionals.
Una vegada finalitzat el procés d’admissió, només es manté vigent la llista d’espera del centre triat en primera opció.
La direcció del centre contactarà amb les famílies dels infants admesos i els facilitarà una cita per tal de formalitzar la matrícula; ho farà a través de telefonada i també missatge Whastapp/e-mail. La família té 3 dies per acceptar o renunciar a la plaça i fer efectiva la matrícula. Si en el termini indicat la família no respon es fa efectiva la pèrdua de plaça.
Documentació necessària en el moment de matriculació: